Hlavní navigace

Jak v Gmailu zablokovat (a případně odblokovat) odesílatele?

16. 1. 2023

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Když nechcete číst nebo vás nezajímá, co vám někdo posílá, a využíváte Gmail od Googlu, máte jednoduchou šanci si to upravit. Ukážeme, jak na to.

Pokud do své e-mailové schránky ve službě Gmail dostáváte nevyžádané e-mailové zprávy od jiného uživatele, který má zřízenu poštovní schránku také ve službě Gmail, pak vězte, že posílání takových nevyžádaných zpráv od tohoto uživatele můžete snadno zablokovat.

E-maily od zablokovaných uživatelů se pak budou automaticky přesouvat do složky Spam. Pokud byste si však někdy toto nastavení později rozmysleli, pak můžete zasílání e-mailů od těchto zablokovaných uživatelů kdykoliv odblokovat. Na následujících řádcích najdete návod, jak na to.

Blokování (a odblokování) uživatele ve webovém rozhraní služby Gmail

Čas potřebný pro realizaci: 5 minut

1. Kontakty ve službě Gmail můžete blokovat a odblokovat prostřednictvím webového rozhraní služby Gmail v internetovém prohlížeči na stolním počítači. Nejprve je třeba se v internetovém prohlížeči přihlásit k účtu Gmail a otevřít e-mail od odesílatele, kterého chcete zablokovat.

 2. Nyní klepněte na ikonku tří svislých teček, která se nachází v pravém horním rohu rozhraní služby Gmail. Za okamžik se zobrazí rozevírací nabídka, v níž vyberte možnost Zablokovat odesílatele <jméno odesílatele>.

3. Po výběru výše uvedené možnosti se zobrazí dialogové okno se žádostí o potvrzení, že chcete odesílatele skutečně zablokovat. V tomto dialogovém okně stiskněte modré tlačítko Blokovat.

4. Uživatel je nyní zablokován a všechny zprávy, které od této chvíle pošle, budou odesílány do složky Spam. Chcete-li je odblokovat, otevřete e-mail od zablokovaného uživatele a v horní části klepněte na možnost Odblokovat odesílatele.

5. Pokud žádný e-mail od zablokovaného uživatele nemáte, můžete tohoto uživatele odblokovat v nastavení celé služby Gmail. Klepněte proto na ikonku ozubeného kolečka, která se nachází v pravém horním rohu okna služby Gmail, a poté v horní části rozevírací nabídky vyberte možnost Zobrazit všechna nastavení.

6. Po zobrazení stránky se všemi nastaveními služby Gmail se přesuňte do horní části, kde se nachází jednotlivé sekce nastavení. Zde vyberte záložku Filtry a zablokované adresy. Poté přejděte dolů na seznam blokovaných kontaktů a u kontaktu, který chcete odblokovat, klepněte na možnost Odblokovat.

7. Za okamžik se zobrazí se dialogové okno se žádostí o potvrzení, že si přejete kontakt odblokovat. V něm stiskněte modré tlačítko Odblokovat.

Zablokovaný odesílatel je nyní odblokován a od této chvíle se všechny jeho zprávy budou opět zobrazovat ve vaší e-mailové schránce s doručenou poštou.

Blokování (a odblokování) uživatele v mobilní aplikaci Gmail

Nežádoucí odesílatele e-mailových zpráv můžete v aplikaci Gmail blokovat také pomocí mobilní aplikace pro operační systémy iOS a Android. Spusťte proto aplikaci a otevřete e-mail od odesílatele, kterého chcete zablokovat.

Poté v pravém horním rohu e-mailu klepněte na ikonku tří vodorovných teček. Zobrazí se místní nabídka, v níž vyberte možnost Zablokovat <jméno odesílatele>.

Odesílatel je nyní zablokován a veškerá komunikace od něj bude odesílána do složky Spam. Pokud byste ovšem chtěli někdy později zablokovaného odesílatele opět na svém mobilním zařízení odblokovat, pak je třeba vyhledat od něj nějaký e-mail a v něm v horní části vybrat položku Odblokovat odesílatele.

Zablokovaný odesílatel je nyní odblokován a od této chvíle se všechny jeho zprávy budou opět zobrazovat ve vaší e-mailové schránce s doručenou poštou.

příloha_ovladnete_sva_data

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.

Byl pro vás článek přínosný?