Hlavní navigace

V Microsoftu hází zaměstnanci iPody do koše

28. 5. 2007

Sdílet

Vedení společnosti Microsoft se snaží své zaměstnance přimět, aby se vzdali přehrávače Apple iPod ve prospěch vlastního Microsoft Zune. Pro podporu svých snah dokonce umístilo v sídle schránku, do které mohou zaměstnanci iPod zahodit.

UI21

Fotografie nedávno uveřejněná na Flicker.com rázem upoutala velkou pozornost. Je na ní zobrazen průhledný koš „iPod Amnesty Bin“, nahryzané jablko a nápis „Bite me“ (kousni si). Ve schránce se povaluje několik obalů a převážně starší typy iPod, dle obsahu schránky není u zaměstnanců příliš velká ochota vzdát se svých přehrávačů.


Možná je to vše ale přeci jen trochu jinak:

Na server foto umístil uživatel s nickem „fimoculous“, který se představil jak Rex Sorgatz, zaměstnanec zpravodajského serveru MSNBC.com, což je společný projekt Microsoftu a NBC. Podle Rexe se jedná jen o legrácku, někdo z týmu Zune se touto recesí prostě pokouší zviditelnit výrobek, což se mu soudě dle ohlasu v médiích docela daří. Sám Rex má iPod, ale prý je ochotný se ho vzdát, pokud se mu nabídne lepší výrobek.

Tento názor potvrzují i lidé z vedení Microsoftu. Ony starší iPody jsou s největší pravděpodobností vlastnictvím týmu Zune, který si je pořizuje, aby měl přehled o konkurenci. Jakmile by Apple vydal novější verze přehrávačů, možná by se v koši objevily nynější iPody.

Komentáře k fotografii na flicker.com se různí, většina kvituje tuto recesi s nadhledem s tím, že je to dobrý reklamní tah. Našli se i lidé vážnější, kteří to nepochopili jako legraci a s plným přesvědčením to odsoudili jako „hloupost“, protože i kdyby si někdo přehrávač Zuna koupil, raději by přeci starý iPod prodal, než ho vyhodil.

Jiné názory byly trefné v tom, když podtrhli, že iPod je vzhledem ke svých možnostem značně předražený výrobek a že mnoho konkurenčních přístrojů (nejen Zune) nabízí mnohem lepší poměr ceny a výkonu.

Centrála Zune je umístěna v kancelářích Microsoftu v jeho sídle v Redmondu. Nikoho z vedení Zune se kontaktovat nepodařilo, ale mluvčí Microsoftu řekl, že jde o žert, o krok ke zvýšení morálky zaměstnanců firmy. Mluvčí Apple se k věci odmítl vyjádřit.

První přehrávač Zune se na trh dostal loni v listopadu, ovšem jeho snaha dostat iPod z prvního místa je zatím marná. Zejména v USA je totiž mít zrovna iPod neuvěřitelně „in“, mnohý zákazník se nedívá jen na užitnou hodnotu, ale i na styl, na to, aby se svým přehrávačem nevybočoval ze svého sociálního okolí.

Ale známe Microsoft, to je dost neodbytná společnost. Neustává v marketingových aktivitách na podporu Zuny. Začátkem měsíce začal prodej růžové varianty Zune a spolu s tím i reklamní kampaň „Sync Pink“. Televizní reklama porovnává iPod a ukazuje přednosti Zune, například bezdrátové sdílení nahrávek a FM tuner.

Zdroj, foto: flickr.com, IDG

- - Alexandr Radecký