Hlavní navigace

Uvolněte místo na disku úpravou synchronizace s cloudem - 3.díl

28. 2. 2015

Sdílet

 Autor: (c) spiral media - Fotolia.com
Ukládání a synchronizaci dat v cloudu dnes nabízí například Microsoft, Google či Dropbox. Kapacita úložišť stále roste a uživatelé mohou v některých případech používat cloudové úložiště zcela zdarma. Uvolněte si místo na disku uložením dat do cloudu!

Jak tvrdí notoricky známé úsloví, i ten sebevětší pevný disk je malý. Dnes již naštěstí nemusíme nedostatek místa hned řešit nákupem nového disku. Trendem dneška je ukládání dat do cloudu. Nejedná se sice o všemocné řešení, ale jako alternativa pro odložení například málo využívaných souborů poslouží výborně.

 

Předcházející díl

Dropbox

Pokud chcete přesunout soubory z pevného disku do cloudu, stiskněte tlačítko Selective Sync

A konečně Dropbox. Přesuňte se do stejného místa na Hlavním panelu jako u Google Drive, ovšem tentokrát pouze klepněte na ikonku aplikace Dropbox (na některých počítačích se ikonka aplikace Dropbox může na Hlavním panelu objevit vedle ikonky šipky nahoru) .

Objeví se vyskakovací okno, v němž klepněte v pravém horním rohu na ikonku ozubeného kolečka pro nastavení Dropboxu a vyberte položku Preferences.

Zobrazí se další okno, kde klepněte na záložku Account a zde stiskněte tlačítko Selective Sync. V následujícím okně pak uvidíte seznam složek na počítači. Zde pak stačí pouze zrušit výběr u těch složek, které nechcete mít na pevném disku a poté klepnout na tlačítka Update a OK.

Jak u Dropboxu, tak u Google Drive se vždy k souborům, které nemáte na pevném disku, ale pouze v cloudu, dostanete, když navštívíte web každé služby.

Co ukládat do cloudu?

Nyní, když už víme, jak umístit své soubory pouze do cloudu, vyvstává otázka, které soubory je vůbec vhodné sem umisťovat?

Pokud máte cloudové úložiště s dostatečně velkou kapacitou, pak je nejlepší ukládat do cloudu velké soubory, které nepotřebujete až tak často – například videa či obrázky. Pokud máte k dispozici cloud o menší kapacitě, pak je potřeba více zvažovat, které soubory je vhodné do cloudu umístit. Ve většině případů se pravděpodobně bude jednat o směsici dokumentů, fotografií a videí.

Další faktory

Pokud se obáváte, že soubory uložené v cloudových úložištích Dropboxu, Google či Microsoftu, popřípadě jiných cloudových služeb, pak vězte, že tato varianta je velmi nepravděpodobná. Nicméně i přesto je prozíravé, pokud si vytvoříte zálohu souborů uložených v cloudu někam na pevný disk třeba u vás doma. Také si můžete zálohu uložit do jiného cloudového úložiště nebo poskytovatele zálohování do cloudu.

příloha_ovladnete_sva_data

Také si uvědomte, že jakmile si zvolíte cloudové úložiště jako to hlavní, kam budete ukládat své osobní fotografie či dokumenty, jak moc je důležité jejich zabezpečení a tato úroveň zabezpečení by měla být co možná nejvyšší. Dropbox, Google i Microsoft podporují dvoufázové ověřování, takže jej nezapomeňte používat. Heslo pro přístup ke cloudové službě by mělo mít ideálně 10 až 12 znaků a mělo by obsahovat skutečně náhodnou sekvenci těchto znaků. Pokud se obáváte, že heslo zapomenete, pak používejte nějakého správce hesel, jako je kupříkladu KeePass nebo LastPass.

Dalším faktorem je i ochrana soukromí při ukládání osobních dat do cloudu. Nicméně tuto otázku jste již pravděpodobně zvažovali, když jste přemýšleli, zda vůbec ukládat soubory do cloudu a pokud ano, pak s jakým cloudovým úložištěm začít.

Byl pro vás článek přínosný?