Hlavní navigace

Tip: Sociální spolupráce a její využití při týmové práci - 2. díl

25. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © Jacek Chabraszewski - Fotolia.com
Pro úspěch týmu pracujícího na nějakém projektu je dnes naprosto klíčová dobrá komunikace. Je přitom úplně jedno, zda se jedná o partu studentů pracující na školním projektu, malou firmu či tisícový podnik.

Pro úspěch týmu pracujícího na nějakém projektu je dnes naprosto klíčová dobrá komunikace. Je přitom úplně jedno, zda se jedná o partu studentů pracující na nějakém školním projektu, malou firmu, v níž tvrdě pracuje několik málo lidí (třeba maloobchod), či obrovský podnik čítající stovky až tisíce zaměstnanců. Oním slovíčkem „dobrá“ se pak myslí taková komunikace, která skutečně funguje. Pro zajištění efektivní komunikace se dnes nabízí celá řada nástrojů usnadňující spolupráci. A pokud využití těchto nástrojů spojíte alespoň s trochou pracovní disciplíny, pak věřte, že ve vašem týmu půjde vše doslova jako „na drátku“.


1. díl článku: Bejvávalo, komunikace a vše kolem ní

 

Každý nástroj pro spolupráci by měl obsahovat následující klíčové funkce:

příloha_ovladnete_sva_data

1) Správa projektů

I ty nejmenší týmy často musí sledovat velké množství složitých projektů. Veškeré aktivity, které vaše firma či studijní skupina provozuje, by se měly nechat sdílet a sledovat, a to ať už se jedná o aktualizaci obsahu či správu webu nebo o splnění rozsáhlé objednávky zboží pro klíčového klienta. Pokud navíc projekt zahrnuje klíčové kontakty týkající se prodeje, musíte být schopni tyto kontakty svázat s příslušnými projekty tak, aby se prodejní tým měl možnost seznámit se se všemi hlavními body a podrobnostmi projektu.

2) Správa kontaktů

Řízení vztahů se zákazníky (CRM) je již samo o sobě poměrně zásadní téma, přičemž ty nejlepší nástroje v CRM jsou v současnosti velmi úzce provázané se sociálními sítěmi. Jde o to, že se snaží shromáždit klíčové údaje týkající se zákazníků firmy a kontakty ze sociálních sítí, aby váš tým nepřehlédl žádnou významnou příležitost. Dokonce i když nepoužijete žádné řešení CRM využívající sociální sítě na úrovni celé firmy, měl by váš systém pro spolupráci obsahovat možnost zaznamenat a udržovat kontaktní informace vztahující se k běžícím projektům.

Byl pro vás článek přínosný?