Recenze: Webradio Recorder 4

26. 4. 2009

Prakticky všichni posloucháme klasické rádio - někdo více, někdo méně. Ať se nám to líbí nebo ne, současná technologie se stále více přiklání směrem k digitálním onlinovým radiostanicím, kterých na internetu najdeme několik set.

Webradio Recorder 4

Jednotlivé online radiostanice můžeme hledat jednotlivě nebo použít služeb některého ze specializovaných programů. A software Webradio Recorder německé firmy Magix (která v roce 2007 spolkla známou britskou firmu Xara), který se dočkal již čtvrté verze, je právě jedním z nich.

Webradio Recorder 4

Program nás po instalaci přivítá nepříliš líbivou pracovní plochou. Po zorientování zde najmeme základní rozdělení rádií podle světových oblastí, po klepnutí jsou rádia dále dělena podle zemí. Alternativně můžeme hledat podle typů hudby, tato možnost ale není příliš kvalitně zpracována. Spolehnout se ostatně nemůžeme ani na nalezené stanice, dobrých 20 procent nabízených URL nefunguje ani v případě, kdy si u programu provádíme  denní update. Značný počet nalezených rádií ve skutečnosti nejsou plnohodnotné rozhlasové stanice, ale drobná internetová rádia, hrající písničky v tu menší, tu větší smyčce. To ovšem tvůrcům softwaru za zlé mít nemůžeme.

Webradio Recorder současně slouží i jako přehrávač hudby, kterou máme na pevném disku. Ale nedělá to nijak příjemně. Jednak dráždí některé antivirové programy, zejména ty pracující s řešením od Kaspersky z něj dostávají doslova kopřivku a antivirovou ochranu musíme pro každou písničku znovu přemlouvat. To, že místo obvyklého okna nám vyskočí jen tmavě šedivý proužek, už nechávám na úsudku každého uživatele, nám to příliš nevyhovovalo.

Program ale nabízí víc, zvolené rádio si můžeme víceméně automaticky nahrávat přímo na pevný disk, a to buď pomocí manuálního nastavení, nebo pomocí timeru, jehož ovládání má ovšem do intuitivnosti velmi daleko (a snad právě proto nás s jeho použitím program tvrdošíjně obtěžuje). Součástí programu je také možnost audiozáznam editovat, což se bude hodit zejména ve chvíli, kdy budeme chtít vystřihnout proslovy moderátora. Pracovat s touto aplikací ale opět není nic mimořádně příjemného. Další doplňkovou aplikací je možnost vypalování přímo na CD či DVD, což je kupodivu značně jednoduché a použitelné.

Verdikt:

Jestli je pro vás tento program za 29.99 dolarů rozumnou investicí, bude záležet především na tom, jak moc internetové rádio posloucháte a také na tom, jak často přepínáte stanice a zkoušíte různé novoty. Pokud se spokojíte s rádiem Blaník, najdete si ho na internetu pravděpodobně sami. Jestliže ale během dne projíždíte polovinu světa a zkoumáte všechny hudební žánry, může se nám tento program hodit.

Cena: 29,99 USD

Klady:      Pohodlné hledání internetových stanic

Zápory:       Chybí interní vyhledávač, potíže s některými antivirovými programy