Hlavní navigace

Moderní telekomunikační služby a jejich role ve firemní komunikaci

21. 10. 2022

Sdílet

 Autor: fizkes / Shutterstock.com
Co je na vašem byznysu to nejdůležitější? Je to kapitál, zaměstnanci, váš produkt či vaše know-how? Řada odborníků dochází k závěru, že mezi nejzásadnější faktory ovlivňující moderní podnikání patří firemní komunikace – ať už ta interní nebo s klienty např. při poskytování zákaznického servisu. Jedním z prostředků, jak můžete firemní komunikaci zefektivnit a zjednodušit, je využití moderních telekomunikačních služeb. Přečtěte si, jaké nástroje současné telekomunikace nabízí a jak mohou pomoct vašemu podnikání.

Když se řekne telekomunikace, málokomu už se dnes jako první vybaví klasický pevný telefon, nebo dokonce fax. Moderní telekomunikační služby představují široké spektrum služeb od mobilní telefonie a vysokorychlostní internet, přes chatovací aplikace a videokonferenční systémy, až po 5G sítě, VOiP a UC. 

Proč přejít na moderní telekomunikační služby?

Jak už jsme zmínili v úvodu, pevné linky a dálnopisy nejspíš už ve vašem byznysu nepoužíváte. Správně děláte, podíl klasické telekomunikace v celkovém mixu služeb neustále klesá. To znamená, že i pokud se řadíte mezi menší firmy, je nezbytné, abyste v rámci firemní komunikace dovedli oslovit i ty zákazníky, kteří přecházejí (nebo už přešli) na moderní telekomunikační služby jako:

  • chatovací aplikace,

  • VoIP,

  • videokonference,

  • a komunikace prostřednictvím sociálních sítí.

Pokud se řadíte mezi společnosti, které už většinu výše uvedených prostředků v rámci firemní komunikace používají, vězte, že pokrok se řítí kupředu a stále je prostor k vylepšování. Řeč je o chatbotech a voicebotech, tedy moderních telekomunikačních technologiích využívajících algoritmy umělé inteligence a strojového učení. 

Ukazuje se, že chatboti se stávají zejména v oblasti zákaznického servisustále populárnějším a preferovanějším komunikačním prostředkem – jsou totiž dostupní 24/7 a dovedou reagovat extrémně rychle. A především stále efektivněji „rozumět“ i komplikovanějším požadavkům vašich zákazníků.

Tip: Přečtěte si více o využití chatbotů v zákaznickém servisu.

Výhody sjednocené komunikace v podnikání

Jak jste na tom s interní firemní komunikací? Téměř určitě telefonujete a posíláte e-maily, pravděpodobně i chatovací aplikace, videokonference a sdílené soubory či kalendáře. Nejspíš už jste zažili, že vám v záplavě notifikací a neustálého vyzvánění unikla důležitá informace, ať už šlo o změnu termínu důležité schůzky se zákazníkem, nebo třeba aktualizované podklady k novému projektu.

A teď si představte, že nemusíte neustále být ve střehu a sledovat všechny komunikační kanály, nýbrž pouze jeden. Právě to je hlavní myšlenkou konceptu tzv. sjednocené komunikace (UC – United Communications), který agreguje prostředky firemní komunikace do jediného kanálu.

Představte si, že si ve firemním kalendáři naplánujete důležitou schůzku. Díky prostředkům sjednocené komunikace se o tom dozví váš šéf, kolegové, relevantní zákazníci, ale i chatovací aplikace a pracovní sociální sítě – ty v danou dobu patřičně zaktualizují váš status. A otravné notifikace či vyzvánění? Chytrá VoIP ústředna automaticky ztlumí váš telefon po dobu trvání schůzky, případě přesměruje příchozí hovory na vašeho kolegu – záleží jen na vás.

Proč se vám vyplatí sjednocená firemní komunikace?

Díky výše zmíněným výhodám komunikujete efektivně a šetříte čas váš, vašich kolegů, zákazníků a dodavatelů. A pokud se rozhodnete používat sjednocené telekomunikace formou cloudové služby, ušetříte i peníze:

  • Změníte váš stávající model investičních nákladů (CapEx) na výhodnější model provozních nákladů (OpEx)

  • Jste výrazně flexibilnější, jelikož můžete snadno měnit (zvyšovat nebo snižovat) počet dílčích licencí podle vašich okamžitých potřeb – vždy tedy platíte pouze za to, co reálně využíváte.

  • Šetříte interní náklady na pořízení, provoz a údržbu firemní telekomunikační infrastruktury a příslušné IT zaměstnance.

I vzhledem ke skutečnosti, že neustále roste počet lidí pracujících na dálku, se počáteční investice do modelu sjednocené firemní komunikace, který se pružně přizpůsobí vašim potřebám, dlouhodobě vyplatí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).