Hlavní navigace

Máte ve Windows 10 problém se zvukem? Nabízíme řešení…

20. 1. 2021

Sdílet

 Autor: PCWorld.cz
Občas se stane, že váš počítač vybavený operační systémem Windows 10 přestane přehrávat zvuk. Problémy se zvukem se ale obvykle vyřeší raz dva. Nabízíme pár jednoduchých tipů, jak nedostatek odstranit.

I přes všechny nesporné výhody a klady, které Windows 10 nabízí, se tento operační systém někdy chová naprosto nevypočitatelně. Typickým problémem jsou problémy se zvukem.

Pokud tedy váš počítač najednou přestane přehrávat zvuk, zkuste problém vyřešit pomocí následujících velmi jednoduchých tipů.

MIF21

Zvuk nepřehrává pouze jedna aplikace

  1. Ze všeho nejdříve restartujte počítač.
  2. Ujistěte se, že hlasitost u dané aplikace není na minimu, popřípadě že není zvuk úplně ztlumen.
    V internetových prohlížečích, jako je například Chrome nebo Firefox, je možné ztlumit jednotlivě každou záložku – stav konkrétní záložky zjistíte, když na tuto záložku klepnete. Pokud je zvuk na dané záložce ztlumený, pak v místní nabídce pro záložku najdete položku Zapnout zvuk panelu.
  3. Pokud v aplikaci stále neslyšíte žádný zvuk, pakzkuste program odinstalovat a poté znovu nainstalovat. Nezapomeňte ovšem před započetím odinstalace zálohovat veškerá data této aplikace případně si poznamenat aktuální nastavení aplikace.

Poznámka: U placeného softwaru se může stát, že vámi zakoupená licence pro daný program je svázána s konkrétní verzí tohoto softwaru. Pokud je to váš případ, pak může být poněkud problematičtější najít na internetových stránkách výrobce instalační soubor pro vámi zakoupenou verzi programu. To samé platí i v případě, že upřednostňujete používání verze aplikace, která sice není tou nejnovější verzí, ale vám z nějakého důvodu vyhovuje více. 

Z počítače nevychází vůbec žádný zvuk

  1. Ze všeho nejdříve se ujistěte, že operační systém Windows používá pro výstup zvuku správné zařízení. Stačí, když klepnete na ikonku reproduktoru, která se nachází na Hlavním panelu. (Operační systém Windows 10 totiž někdy zařízení pro výstup zvuku změní, a to, aniž by vás na to nějakým způsobem upozornil).
    V horní části vyskakovacího okna pak uvidíte název reproduktoru, který se aktuálně používá, například
    Speakers (2-Anker PowerConf. Pokud je to správné zařízení pro výstup zvuku k dispozici, pak je vyberete jednoduše tak, že na toto zařízení klepnete. Pokud používáte externí reproduktory, pak se ujistěte, že je máte zapnuty.
  2. Restartujte počítač.
  3. Pomocí ikonky reproduktoru na Hlavním panelu ověřte, že není zvuk ztlumený a že je nastavena odpovídající hladina hlasitosti.
  4. Ujistěte se, že na počítači není zvuk ztlumen hardwarově, například pomocí samostatného tlačítka či klávesy na vašem notebooku nebo klávesnici. Že je vše v pořádku otestujte tak, že zkusíte přehrát nějakou skladbu.
  5. Klepněte pravým tlačítkem na ikonku reproduktoru a z nabídky, která se zobrazí, vyberte položku Otevřít směšovač hlasitosti. Zde zkontrolujte, že jsou všechny položky zapnuty a nastaveny na příslušnou úroveň hlasitosti.
  6. Reproduktory integrované v notebooku vám nefungují ani nyní? Pak zkuste do konektoru pro výstup zvuku připojit sluchátka a zkuste otestovat funkčnost zvuku ještě jednou. Pokud zjistíte, že zvuk do sluchátek jde, pak je můžete odpojit a pokračovat v řešení problému, který se očividně týká reproduktorů integrovaných v notebooku.
  7. U klasických stolních počítačů, kde jsou reproduktory připojeny do konektoru pro výstup zvuku (3,5mm konektor), vyzkoušejte reproduktor USB nebo sluchátka připojená přes USB. To samozřejmě platí i opačně, pokud máte problémy s reproduktory nebo sluchátky USB. Pokud vámi použité alternativní řešení funguje, pak je můžete odebrat a pokračovat v řešení problémů s původní sadou reproduktorů.
  8. Klepněte znovu pravým tlačítkem myši na ikonu reproduktoru na Hlavním panelu a tentokrát použijte položku Otevřít nastavení zvuku. Zobrazí se okno, v němž vyhledejte sekci Související nastavení a zde klepněte na odkaz Ovládací panel zvuku. Na záložce Přehrávání zkontrolujte, že se vedle vámi používaného zařízení pro výstup zvuku (pravděpodobně se bude jednat o položku Reproduktory) nachází znak fajfky v zeleném kolečku. Poté tuto položku označte a stiskněte tlačítko Vlastnosti. Zkontrolujte, že na záložce Obecné je u položky Využití zařízení vybrána volba Používat toto zařízení (povolit).

Pokud se zvuk neozývá ani po provedení všech výše popisovaných opatření, pak je pravděpodobně příčinou nefunkčnosti chybějící nebo poškozený ovladač zvukového zařízení.

  1. Odinstalujte ovladač. Spusťte program Správce zařízení (zadejte do políčka pro vyhledávání řetězec správce zařízení) a poté se v tomto programu přesuňte do sekce Řadiče zvuku, videa a her. Zde vyberte řadič zvuku pro zařízení, které nefunguje a poté je klávesou Delete smažte.
  2. Restartujte počítač a umožněte operačnímu systému Windows, aby mohl nainstalovat ovladač, což by měl provést automaticky. V opačném případě stáhněte do počítače ovladač z internetových stránek výrobce počítače nebo výrobce zvukové karty a ovladač přeinstalujte ručně.