Hlavní navigace

Komentář: Z prohlášení nového CEO Yahoo je nám smutno

9. 1. 2012

Sdílet

 Autor: © FotolEdhar - Fotolia.com
Společnost Yahoo si v cestě za svou zašlou slávou po čtyřměsíčním hledání konečně zvolila nového CEO – Scotta Thompsona z PayPalu.

I když prozatím není známo, jakým směrem se Yahoo s Thompsonem - bývalým prezidentem PayPalu - za kormidlem vydá, přečtení oficiálního oznámení nás naplňuje pocitem, že dny Yahoo coby internetového inovátora jsou nadobro sečteny. Další informace o zvolení Thompsona, jeho osobě a situaci Yahoo přináší sesterský magazín ChannelWorld, my se na tuto skutečnost podíváme z poněkud odlišného pohledu.

Pro společnost a její akcionáře

Tisková zpráva Yahoo, vydaná při příležitosti zvolení nového výkonného ředitele, je plná byznys žargonu. Hovoří se v ní o tom, jak Thompson dokáže „rozproudit klíčový byznys a zabezpečit vyšší hodnotu pro držitele akcií“, přičemž sám Thompson říká, že chce „jasněji pochopit požadavky inzerentů a vydavatelů“.

Pokud jste doufali ve vášnivé prohlášení o opětovném povstání Yahoo coby technologické společnosti s velkým T nebo dokonce zřejmou vizi toho, jakým směrem se společnost pod Thompsonovým vedením vydá, nikde v oznámení jej nenajdete.

Cloud22

A co je nejdůležitější, tisková zpráva se ani zdaleka nezmiňuje o vytvoření skvělých produktů pro uživatele Yahoo nebo myšlence o tom, jak z Yahoo opět učinit něco vzrušujícího. Namísto toho jako svůj primární cíl Thompson stanovuje„zajištění hodnoty očekávané akcionáři“.

Pokračování komentáře naleznete na sesterském magazínu CIO Business World.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).