Hlavní navigace

Jak zjistit, zda je mimo provoz web nebo je problém u vás - 2.díl

23. 5. 2015

Sdílet

 Autor: © Guy Erwood - Fotolia.com
Otevřete internetový prohlížeč a zadáte v něm internetovou adresu svého oblíbeného webu – a ono nic. Dá se nějak zjistit, kde je chyba? Na naší straně nebo na straně provozovatele webu?

Předcházející díl

 

Přístup k Internetu, to je naprosto úžasná věc – o to je to horší, když najednou na Internet z nějakého důvodu nemůžete. Někdy je řešení problémů velmi jednoduché, stačí, když víte, jak se vypořádat s potížemi způsobenými vaším domácím WiFi routerem. Co ale dělat, když se zdá, že řešení nefunkčního připojení k Internetu nebude tak jednoduché – třeba když to vypadá, že váš oblíbený web jednoduše spadl a vzal s sebou polovinu celého světového webu.

Potřebujete-li zjistit, zda je konkrétní web funkční a zda tedy běží bez problémů, nebo zda je problém na vaší straně, pak čtěte dále – přesně o tom totiž celý tento návod je.

Problém je na mé straně. Co mám dělat?

Pokud zjistíte, že problém není na straně webu, ale na vaší straně, pak je tu ještě několik operací, které rozhodně stojí za vyzkoušení. V první řadě předpokládejme, že určitě máte funkční připojení k Internetu, protože jste byli schopni otestovat, zda je web funkční buď pomocí speciální služby (viz výše), nebo pomocí nástroje Ping.

Ještě než začněte přemýšlet nad nějakými drastickými opatřeními, zkuste se k webu připojit ještě jednou. Zkuste to tak, že zadáte do panelu Adresa příslušnou adresu URL ještě jednou, nebo zkusíte vyhledat web pomocí internetového vyhledávače Google a otevřete tento web přes výsledky vyhledávání. Možná byste nevěřili, jak často přístup k webu přes internetový vyhledávač vyřeší problémy s konektivitou.

Pokud ani to problém nevyřešilo a používáte pro připojení k Internetu připojení přes VPN, pak se zkuste od VPN odpojit. Některéé weby totiž určitá připojení VPN, popřípadě veškerá připojení přes VPN blokují, a to kvůli obavám před útoky typu Denial of Service (DoS) či před přetížením spamem u daného webu, který má sekci pro vkládání komentářů.

příloha_ovladnete_sva_data

Problém může být oi v tom, že máte v internetovém prohlížeči spuštěný zásuvný modul nebo rozšíření, které není s příslušným webem kompatibilní. V otmo případě zkuste vypnout rozšíření typu Ad Block Plus, HTTPS Everywhere či Privacy Badger a ověřte, zda vypnutí těchto rozšíření pomohlo. Jako poslední instanci, když vše selhalo, můžete zkusit použít jiný internetový prohlížeč.

Je velmi pravděpodobné, že pro většinu uživatelů některé z výše uvedených doporučení problém dozajista vyřeší. Pokud vás k cíli nenavedou ani výše uvedená doporučení, pak zkuste s dotazem o pomoc kontaktovat svého poskytovatele připojení k Internetu.

Byl pro vás článek přínosný?