Hlavní navigace

Jak ušetřit čas u počítače - 3. díl

14. 6. 2013

Sdílet

 Autor: © Juri Samsonov - Fotolia.com
Jak nejlépe rozlišit experta od laického uživatele počítače? Expert nemrhá časem. Čas jsou přece jen peníze, a existuje spousta způsobů, jak urychlením i těch nejzákladnějších počítačových úloh čas i peníze ušetřit.

Předchozí díl

7. Zrychlete dobu bootování systému

Jestliže stejný počítač používate měsíce či dokonce roky, je velká pravděpodobnost, že se za tu dobu výrazně zpomalil a načtení systému trvá mnohem déle než je zdrávo. Viníkem jsou programy po spuštění – programy, které jsou tak sebestředné, že se spouští pokaždé, když zapínáte počítač. Často se jedná o zbytečné „aktualizátory“ a utility pro hardware, který ani nepoužíváte.

Autoruns

Stáhněte si bezplatný program typu Autoruns, který vám řekne, které programy si zabírají vaši složku Po spuštění, a vymažte ty, které nepotřebujete. Jestliže je váš bootovací proces stále výrazně pomalý, zkuste další program, Startup Delayer, který po spuštění zbývající programy rozdělí tak, aby se spouštěly postupně.

8. Zredukujte počet panelů v Chromu jedním kliknutím

Webový prohlížeč s panely vám umožňuje volně surfovat mnoha weby najednou. Je nicméně až příliš jednoduché nahromadit desítky otevřených panelů. Ty zneužívají paměť RAM, čímž zpomalují počítač, ale také zpomalují vás, a to tím, že vás nutí proklikávat mnoho stránek předtím, než se dostanete tam, kam potřebujete.

Pomoci by vám mohl OneTab, doplněk pro prohlížeč Google Chrome. Kdykoliv se vám panely vymknou z rukou, kliknete na malou ikonku OneTab. Rázem se všechny otevřené panely zavřou a automaticky se zařadí do seznamu. Později si seznam můžete projít a znovu otevřít buďto jeden potřebný panel, nebo všechny najednou.

9. Na vizitky používejte OCR aplikaci

Mnoho lidí ještě dnes používá při představování malé obdélníkové kartičky. Možná mezi ně taky patříte. Má to své kouzlo, ale pro budoucí firemní kontaktování se do budoucna budou používat spíše digitalizované vizitky, které vám nakonec přistanou v adresáři na smartphonu nebo v Outlooku.

Evernote Hello

příloha_ovladnete_sva_data

Jestliže vizitky do svého adresáře zadáváte ručně, mrháte časem. Udělejte další krok k „bezpapírovému“ fungování a používejte aplikaci rozeznávající optické znaky. Program Evernote Hello (iOS/Android) vám umožní pomocí fotoaparátu na vašem smartphonu zachytit snímek vizitky, tento snímek zdigitalizuje a detaily do adresáře přidá sám.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?