Hlavní navigace

Guild Wars: Eye of the North

7. 5. 2007

Sdílet

Téměř jedním dechem byla oznámena hned dvě pokračování pro Guild Wars, online titul, jehož hráči mají třeba oproti příznivcům World of Warcraft velko...

Téměř jedním dechem byla oznámena hned dvě pokračování pro Guild Wars, online titul, jehož hráči mají třeba oproti příznivcům World of Warcraft velkou výhodu v tom, že nemusí odvádět žádné pravidelné měsíční poplatky.



Autoři totiž kutí nejen další přídavek, ale také plnohodnotný druhý díl – Guild Wars 2. Jelikož vydání dvojky je ještě poměrně daleko a informací publikováno nemnoho, mrkneme se dnes na aktuálnější projekt, kterým je chystaný addon pro aktuálně hraný původní titul.



Rozšíření s podtitulem Eye of the North se bude od dvou dosud vydaných, tedy Factions a Nightfall, poměrně významně lišit. Bude svým způsobem „menší“, což se projeví i v jeho nižší prodejní ceně. Nepůjde o samostatně hratelnou záležitost jako v minulých případech, a dokonce si v něm ani nebudeme moci vyzkoušet nové profese. Opravdu půjde spíše o rozšíření, nežli datadisk – o rozšíření herních lokací a herních možností. Obsah bude přístupný jen pro vymakané hrdiny; i když zatím není jisté, zda to znamená pouze nutnost dosažení dvacáté (maximální) úrovně či dokonce dohrání jedné z příběhových kampaní.



Podíváme se zpět do říše Tyria, po které jsme se proháněli v první příběhové kampani Prophecies. Autoři slibují i setkání s některými starými známými postavami, respektive odhalení jejich osudů poté, co jste je během příběhu opustili při přesunu do dalších částí světa. Tyria je tentokráte sužována hrozbou starobylé rasy, která se na povrch světa dostává z hlubin země po velkém zemětřesení...



Většina nových lokací – vesměs rozlehlých podzemních dungeonů a jeskyní (autoři jich slibují osmnáct) – se nachází severně od Shiverpeaks Mountains. Kromě nových ras, goblinoidních Asura, severských Nornů a lesních Sylvari, se setkáte i s nechvalně známými Charry. A samozřejmě se spoustou nových příšer a nestvůr, které si brousí zuby na vaše bílkoviny. Mimochodem, výše zmíněné rasy by měly být hratelné v Guild Wars 2, a Eye of the North v tomto smyslu může posloužit jako takové lehké představení.



Eye of the North by kromě slušné porce zábavy měl fungovat i jako jakýsi most mezi Guild Wars a Guild Wars 2. Kromě již zmíněného představení nových ras jde hlavně o takzvané monumenty. V Síni monumentů, kterou si v přídavku může každý hráč založit, se totiž formou památníků budou zaznamenávat úspěchy dosažené v EotN i všech předchozích kampaních. Takto zaznamenané úspěchy pak budou klíčem k odemknutí různých výhod pro nové postavy v Guild Wars 2 (půjde například o hrdiny – pomocníky, zvířecí průvodce, zbraně, miniatury, oblečení a další).



V expanzi samozřejmě nebudou obsaženy jen nové lokace, NPC a nepřátelé. Můžeme se například těšit i na pořádnou porci nových dovedností (autoři hovoří o sto padesáti) a na deset nových kumpánů – hrdinů, kteří vám pomohou v bojích. A to znamená jediné – další pilování skillů a hledání co nejlepšího vybavení, jelikož pokud se do Eye of the North pustíte s vícero hlavních charakterů, budete mít postupem času na starosti několik desítek postav. Dočkáme se ale samozřejmě i nových předmětů, titulů a setů brnění – těch by se ve hře mělo objevit čtyřicet. Všechny informace vypadají dost nadějně, takže už se těšíme na letošní prázdniny, kdy by se měl Eye of the North objevit na trhu.



Jiří Sládek (autor je manažerem magazínů portálu Centrum.cz)

Byl pro vás článek přínosný?