Hlavní navigace

Google chystá omezení sledování uživatelů za účelem reklamy. Ale ne tak přísně jako Apple

7. 6. 2021

Sdílet

Zdroj: Cnews.cz
Google následuje Apple, a také zpřísní sledování uživatelů pomocí reklamního ID. Apple v nové verzi iOS zakázal sledování uživatelů pro reklamní účely. Aplikace musejí žádat o souhlas a 90 % z nich ho třeba v případě Facebooku neudělí. Google nechce zůstat pozadu.

Google sice umožňoval odhlášení reklamního ID už dříve, ale nyní má dojít k zpřísnění. Ne však stejným způsobem, jako u Applu. Změna se projeví v chystaném Androidu 12, se kterým už vývojáři nebudou mít přístup k reklamnínu ID. Pokud o něj aplikace požádá, dostane jen řetězec nul. Řešení bude dostupné na konci tohoto roku.

Toto identifikační číslo ale slouží i k analýze či omezení podvodů. Google pro tyto účely hodlá nabídnout jiné technické řešení. Google není narozdíl od Applu příliš hardwarovou firmou a je na prodeji reklamy závislý. Přílišným omezením by uškodil i sám sobě.

Tip: Facebook má problém. 9 z 10 uživatelů mu v novém iOS nedalo souhlas se sledováním

Zatímco Apple nabízí řešení opt-in, kdy se uživatelé musí ke sledování přihlásit, tak u Googlu půjde o nějakou formu opt-out, kdy bude možné se odhlásit. A v takových případech se společnosti spoléhají na to, že to většina uživatelů neudělá. U Applu naopak většina uživatelů souhlas neudělí, což se velmi nelíbí Marku Zuckerbergovi.

Jak se odhlásit z cílených reklam na Androidu?

Jděte do Nastavení | Google | Reklamy a zaškrtněte zatržítko. Systém vás ale informuje, že pokud vymažete mezipaměť, bude cílení reklamy opět aktivní.

Nastavení | Google | Reklamy
Nastavení | Google | Reklamy
(zdroj: Cnews.cz)
(zdroj: Cnews.cz)

zdroj: notebookcheck

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.