Hlavní navigace

Galaxy Andromeda - změna je život

22. 6. 2003

Sdílet

Očekávaná vesmírná tahová strategie Imperium Galactica 3 byla několikrát odložena, změnila výrobce, název i celý herní systém. Přesto však zůstala velmi lákavým titulem, který nyní dokončují Mithis Games jako realtimovou strategii Galaxy Andromeda.

Když vývojáři z týmu Philos Laboratories začali pracovat na očekávané vesmírné strategii Imperium Galactica 3: Genesis, ani v nejmenším netušili, že vývoj hry bude doprovázen jedním problémem za druhým. Původní tým se totiž po čase rozpadl a několik málo lidí založilo zcela novou firmu - Mithis Games se sídlem v Budapešti. Tím však ztratili práva na název hry, jež se tak změnila na Galaxy Andromeda, a aby toho nebylo málo, z původního pokračování série tahových strategií se z ničeho nic stala RTS, změnil se příběh hry a také celý systém.



Příběh Galaxy Andromeda je poměrně jednoduchý a nepříliš nápaditý. Kolem roku 2100 se lidstvo stalo natolik technologicky vyspělé, že vesmírné lety byly téměř každodenní záležitostí. Nekonečnými dálavami vesmíru brouzdalo mnoho výzkumných lodí a čím dál častěji se pouštěly daleko za hranice dalších slunečních soustav a galaxií. Lidského počínání si však jako obvykle všimla mimozemská inteligentní rasa a celkem rychle vystopovala původ pozemských lodí. Brzy poté Zemi napadla a začala ničit důležité systémy, na kterých stála existence lidstva. Vy, jakožto hráči, se vtělíte do důstojníka jedné flotily, která se po dlouhé pouti vracela k rodné planetě. Zavčas však posádka zjistila, že něco není v pořádku a je třeba podniknout výpravu, na které shromáždí sílu na záchranu a vysvobození matičky Země.



Znovu tedy vyrazíte směrem od milovaného domova do hlubin vesmíru, kde budete hledat planety vhodné pro osídlení. Na takových místech pak budete budovat základny se zásobárnami nových technologií, zbraní, lodí, surovin apod. Abyste se však vyhnuli přílišné složitosti, budete stavět rovnou celé kolonie určitého zaměření: vědecké, konstrukční nebo průmyslové. Zatímco ve vědecké budou vědátoři zkoumat mimozemské předměty a vyvíjet nové technologie, štíty, zbraně a další výkřiky moderní techniky, v konstrukční budete konstruovat vesmírné letouny a velikánské mateřské lodě. Průmyslové kolonie se pak budou starat o dodávku potřebných surovin. Druhů lodí bude celkem přes třicet a všechny budete moci vylepšit více než dvěma stovkami technologických vymožeností, jako například zbraněmi, štíty, motory apod. Všechny modernizace však nebudete moci využít hned od začátku hry. Technologické novinky budou přístupné až později a většinu z nich vynalézt ani nestihnete. Proto bude zapotřebí pečlivě vybírat odvětví vašeho zkoumání, což přináší lákavou možnost opakovaného hraní.



Během hry narazíte ve dvacítce slunečních soustav na šest mimozemských ras s unikátními technologiemi, zbraněmi, vesmírnými loděmi a také kulturou. Jen na vás bude záležet, s kterými z nich se pokusíte spřátelit a s jakými se pustíte do křížku. Oboje má své výhody, ale i nevýhody. Podpora v bojích či výměna technologických novinek se vám jistě bude hodit, ale taková dobytá flotila či planeta vám přinese nesmírné bohatství jak v podobě surovin, tak i získaných lodí a vybudovaných kolonií. Během deseti epizod vás čeká třicet misí, složených z lineárních i nelineárních úkolů, které se budou odvíjet podle vašich vztahů k různým rasám. Některé z nich budou nepovinné, byla by však velká škoda tyto mise vynechávat. Ošidili byste se o spoustu odměn, které by vám splnění různých úkolů přineslo.



A nyní se dostáváme k samotným vesmírným bojům, které budou tvořit podstatnou část hry. Během nich budete muset velmi často využívat vašich taktických dovedností. Vývoj nových technologií bude přinášet účinnější zbraně, což se projeví i na různém průběhu soubojů. Počet vesmírných stíhaček je neomezený a bude záležet pouze na vás, kolik se jich rozhodnete vytvořit. Do válečných střetů však budete moci vzít i velké mateřské lodě, proti kterým budou ostatní jako malé papírové vlaštovky. Těch však budete moci mít jen osm, a to z pochopitelných důvodů. Zatímco vesmírné letouny se budou řídit téměř samy (co se týče obsluhy, nikoliv směru letu apod.), mateřské lodě budou na hráči doslova závislé. Bude třeba určovat typy zbraní, volit útok na jednotlivé části korábu a také udržovat rovnoměrné pokrytí energetických štítů. Mateřské lodě budou hrát v bitvách klíčové role, a proto bude více než nutné naučit se je dokonale ovládat.



Galaxy Andromeda poběží na vlastním enginu, jenž hráče uchvátí fantastickými efekty a filmově vypadajícími bitvami mnoha desítek vesmírných lodí. Zatímco jedna část týmu Mithis Games je zaměstnána realtimovým systémem hry, dolaďováním příběhu apod., ostatní dnem i nocí pracují na multiplayeru, který pro Imperium Galactica 3 původně plánován nebyl. Je docela smutné, že si v singleplayeru budete moci zahrát pouze za lidskou rasu, ale multiplayer by vám měl vše vynahradit. Galaxy Andromeda vyjde patrně v říjnu 2003, a to v anglické, německé a francouzské verzi. I když si na vydání budete muset ještě pár měsíců počkat, již nyní hra vypadá velice lákavě. Držme tedy autorům palce, abychom se letos v říjnu této nové vesmírné strategie konečně dočkali.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku