Hlavní navigace

Computex: nVidia chce lepší fyziku ve hrách

7. 6. 2008

Sdílet

nVidia během veletrhu Computex novinářům poodhalila své plány s odkoupenou společnost Ageia, která stála za akcelerátory fyziky PhysX. Podle nVidie se již pracuje na několika hrách, které budou akcelerovat přes GPU.

Cloud22

Dít se tak má skrze rozhraní nVidia CUDA, ke kterému již nVidia vydala dokumentaci a vývojové rozhraní.

Jednoduše jde o to, že akcelerátory PhysX byly do značné míry pouze grafické procesory a nVidia odkoupením získala tyto technologie a licence k nim. Díky tomu vytvořila rozhraní, které umožňuje akcelerovat fyziku na grafických kartách nVidia GeForce podobně, jako před tím na kartách PhysX.

Do letošních Vánoc by se na trhu mělo objevit 16 titulů, které budou mít vylepšenou fyziku a během roku 2009 by jich mělo být celkem 40, povětšinou prý „kvalitní áčkové“ tituly, ale konkrétní jména nVidia nesdělila (ale půjde určitě o ty nejočekávanější z programu TWIMTBP, kterých je většina).

Ze hry prý ale není ani AMD se svými ATI Radeony. nVidia je prý ochotna AMD pomoci při zpracování podpory rozhraní CUDA pro grafické karty ATI Radeon, což by prý neměl být problém. Co za to nVidia bude chtít, však společnost pochopitelně nesdělila.

- - Tomáš Šulc

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).