Hlavní navigace

12 tipů pro zatraktivnění vašeho online profilu - 8. díl

21. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © cienpiesnf - Fotolia.com
Pokud se právě poohlížíte po novém zaměstnání, nezapomeňte na svůj online profil. Ten se dnes stává velmi důležitou součástí vaší identity. V tomto článku se dozvíte, jak si svůj profil vylepšit, abyste potenciálnímu zaměstnavateli či personalistovi utkvěli v oku.

Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.

Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.

 

1. díl článku: Vyberte správný název pozice

2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla

3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby

4. díl článku: Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook, uvědomte si důležitost vaší fotografie

5. díl článku: Vytvořte si svůj profesionální profil

6. díl článku: Pořiďte si vlastní doménu

7. díl článku: Odstraňte vše, co by vás mohlo kompromitovat

 

10) Věcné a inteligentní komentáře k příspěvkům

Joel Garfinkle, který pracuje jako instruktor při hledání práce, říká, že možnost učinit dobrý dojem máte i tehdy, když online přispíváte promyšlenými komentáři nebo když necháváte odkaz na svůj blog či web. Garfinkle dále tvrdí, že hojně navštěvované weby mohou být často napojeny na oblast, v níž působíte a v níž jste odborníkem. Kolik času byste měli trávit psaním příspěvků? Doporučuje jednu až dvě hodiny za týden.

MIF21

Konkrétní případ: Max Woolf si získal značné uznání jako technik a vědec, a to ačkoliv je zatím pouhým studentem na univerzitě Carnegie Mellon, kde studuje marketing a management. I když zatím neplánoval, co bude dělat po absolvování studia, získal na Facebooku 1 100 odběratelů, a to díky bohatým komentářům, které napsal na blogu TechCrunch a dalších technických blozích.

Max Woolf říká: „Podnikatelé mě kontaktovali a seznámili se svými budoucími počátečními představami a já jsem s nimi následně konzultoval jejich výrobní strategii a také ideální strukturu jejich firem. Tuto důvěru jsem si získal díky komentářům, v nichž jsem prokázal, kolik toho vím a jak se zajímám o oblast zavádění a technologie. S podobnými požadavky jsem se pak setkal i u pittsburghských podnikatelů, kteří rovněž projevili zájem o osobní setkání se mnou, kde mi sdělili své počáteční představy.“