Hlavní navigace

Z tabletu Kindle Fire se díky Černému pátku stal bestseller

Sdílet

John PMello 30. 11. 2011

Americké společnosti Amazon provozující největší světový online obchod se v letošním roce zřejmě velmi daří. Během uplynulých 8 týdnů se nejprodávanějším produktem na Amazonu stal tablet Kindle Fire, přičemž vůbec největší počet kusů byl zákazníky zakoupen během tzv. Černého pátku. Černý pátek je americká prodejní akce, kdy obchody na celý den výrazně sleví nabízený sortiment, čímž notně podpoří předvánoční nákupní horečku.

Přestože zástupci společnosti Amazon nezveřejnili prodejní výsledky pro tablet Kindle Fire, nechali se slyšet, že letos prodali čtyřikrát více zařízení ve srovnání s loňským rokem. „A to byl minulý rok skvělý,“ dodal viceprezident společnosti Dave Limp. Snížení cen zřejmě činí produkty velice atraktivní pro zákazníky nakupující vánoční dárky. „Mnoho zákazníků kupuje i několik zařízení Kindle, jeden pro sebe a ostatní jako dárky,“ sdělil Dave Limp.

Základní e-čtečka Kindle se v USA prodává za 79 dolarů (zhruba 1500 Kč), verze s dotykovým displejem za 99 dolarů (zhruba 1900 Kč) a tablet Fire mohou zákazníci pořídit za 199 dolarů (zhruba 3800 Kč).

Přestože je Kindle Fire jen několik týdnů starý, zdá se, že bude představovat rovnocenného konkurenta současně dominantním tabletům iPad a iPad 2 společnosti Apple. Svědčí o tom například výsledek průzkumu uskutečněného společností Park Associates. Mezi dotazovanými domácnostmi, které mají v plánu během letošních Vánoc pořizovat tablet, 41 % zvolilo iPad 2, zatímco 51 % zvažuje koupi právě tabletu Kindle Fire.

Našli jste v článku chybu?