Hlavní navigace

Vydání hudební služby iRadio od Apple se odkládá

Sdílet

Jiří Paleček 9. 3. 2013

S informací přišel list New York Times, podle kterého Apple chtělo službu integrovat do iOS tak, aby byla pro uživatele tohoto operačního systému dostupná zdarma a za hudbu by Apple nahrávacím studiím platilo z reklamy iAds. To se však příliš nelíbí společnosti Sony. S podobnou informací přišel i list New York Post, podle něhož Apple jen stěží přesvědčuje nahrávací studia, aby službu podporovala. Apple údajně nabízí pouze 0.06 dolaru za každých 100 písniček, které si uživatel přehraje. A to je jen polovina toho, co platí například služba Pandora.


Spotify za stejný počet přehraných skladeb platí 0.35 dolaru. Podle dobře obeznámených zdrojů vydavatelé chtějí, aby Apple za každých sto písniček platilo alespoň 0.21 dolaru. Navíc nahrávací studia chtějí, aby Apple složilo blíže nespecifikovanou zálohu a následně odvádělo vyšší procenta z příjmů z reklamy. Tento týden se objevily také zprávy o tom, že se šéf Apple Tim Cook sešel s manažery Beats Audio, aby probrali možnosti spolupráce. Jednání bylo údajně neformální a ani jedna ze stran nepodala konkrétní návrh.

Našli jste v článku chybu?