Hlavní navigace

Systém eCall by měly mít do roku 2015 všechny nové automobily

5. 7. 2012

Sdílet

Dle rozhodnutí Evropského parlamentu by měly být do roku 2015 všechny nové automobily vybaveny systémem eCall, který je schopný v případě havárie sám zavolat o pomoc.¨

Evropský parlament přijal usnesení na zavedení krizového systému a požaduje od Evropské komise vytvoření patřičného zákona. Systém eCall je navržen tak, aby při havárii automobilu automaticky zavolal na evropské nouzové číslo 112. Díky neprodlenému přivolání pomoci a rychlejšímu příjezdu záchranářů by mohl systém eCall ročně zabránit úmrtí až 2 500 Evropanů a redukovat vážná zranění o deset až patnáct procent, odhaduje Evropský parlament. Vytočení nouzového čísla by přitom bylo iniciováno automaticky senzory podobnými systému airbagů, či fyzickou osobou z posádky havarovaného vozidla.

Systém eCall bude rovněž využívat satelitní spojení a telefonní signál pro určení zeměpisné polohy havarovaného automobilu. Na základě pozice bude schopen systém zavolat nejbližší záchrannou službu a pošle minimální sadu dat včetně času, směru, kterým se vozidlo před havárií pohybovalo, identifikace vozidla a informaci o tom, zda systém zavolal o pomoc sám, či bylo volání spuštěno manuálně. Tuto sadu dat bude zařízení posílat z toho důvodu, aby se zabránilo nedorozumění mezi volajícím a operátorem způsobené šokem z havárie či jazykovou bariérou.

Systém přitom nesmí monitorovat pohyb vozidla či jeho pozici, pokud se automobil nestane účastníkem dopravní nehody, sdělil parlament.

 

Pokračování článku naleznete na našem sesterském magazínu CIO Business World.


 

Čtěte dále: Při havárii by měly automobily samy přivolat pomoc, přeje si EU


 

 

Zdroj: IDG NEws Service, Europarl.europa.eu

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality