Hlavní navigace

Studie: ženy nehledí na rizika, která na ně číhají na internetu

Sdílet

Jiří Paleček 2. 12. 2014

Podle nové studie společnosti Protect Your Bubble měly nedávné krádeže osobních dat na chování lidí na internetu značný vliv - 42 % dotázaných uvedlo, že si při nakupování online nyní budou dávat větší pozor na ochranu svých osobních dat. Jak však tvůrci studie dodávají druhým dechem, u žen to tak horké není. Jedenapadesát procent z nich totiž uvedlo, že své nákupní zvyky nehodlají kvůli krádežím osobních dat a podvodům nijak měnit - a to i navzdory řadě kampaní vydavatelů kreditních a debetních karet, podle nichž by jejich vlastníci na internetu měli být extrémně opatrní.


"Miliony lidí se těší na Vánoce, protože je to období, které tráví se svými přáteli a rodinou," uvedl David Anderson z Protect Your Bubble. "Na druhou stranu při vánočním nakupování se zvyšuje riziko toho, že lidé naletí podvodníkům, kteří se na tuto sezónu také náležitě připravují." V roce 2013 se 14 % stížností americké Federální obchodní komisi týkalo krádeže identity a podle bezpečnostních expertů v tomto roce bude číslo vyšší. Miliony Američanů přišly v tomto roce o svá osobní data po útocích na sítě řetězců Target a Home Depot, která hackeři jistě budou chtít zneužít. I přesto však z uvedeného průzkumu vyplývá, že někteří lidé zůstávají k rizikům na internetu značně apatičtí.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?