Hlavní navigace

Segment PC hraní vykázal tržby 36 miliard USD (2016)

Sdílet

Pavel Kreuziger 22. 12. 2016

Pouze trh PC sám o sobě přinesl tomuto trhu obrat 34 miliard USD. Toto i další čísla pocházejí ze zprávy společnosti Superdata Research, která zkoumá nejvýznamnější herní data roku 2016. Ukazuje se zde, že pokud jde o peníze generované hrami, vedou mobilní platformy, v nichž spotřebitelé v letošním roce nechali dokonce 41 miliard dolarů (z velké části za to může třeba Pokémon Go nebo Clash Royale).

Na druhém místě byly v posledních 12 měsících právě PC hry. Když se k tomu započítají různé sociální a prémiové hry nebo hry na bázi předplatného, vyšplhají se celkové tržby téměř na 36 miliard.

Pokud jde o konzole, zde hodnota trhu vyskočila na 6,6 miliardy USD. K růstu zde došlo hlavně díky tomu, že stále více uživatelů v tomto segmentu začalo stahovat.

Největší tržby na trhu PC her však mají na svědomí tzv. free to play hry (bezplatné základní hraní s nákupy v aplikaci). Tedy tituly typu League of Legends, World of Tanks nebo Dota 2.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?