Hlavní navigace

Šéfka HP: Chromebooky si vedou velmi dobře

Sdílet

Jiří Paleček 6. 3. 2014

Nedávná marketingová kampaň Microsoftu se soustředila na to, aby si uživatelé uvědomili, že Chromebooky nejsou reálné laptopy, jelikož nemají Windows ani Office a bez připojení k internetu jsou údajně k ničemu. Google je navíc prý využívá k získávání osobních informací o uživatelích. Šéfka společnosti Hewlett-Packard Meg Whitmanová to však vidí jinak. Na technologické konferenci tento týden uvedla, že zájem o Chromebooky je větší, než se čekalo, a to nejen ve školství, ale také v malých a středních firmách. A zájem dokonce projevily i velké korporace. Tato zjištění podle Whitmanové opodstatňují strategii HP, v rámci níž společnost podporuje více operačních systémů a více počítačových architektur, aby co možná nejlépe diverzifikovala.


"Existují skupiny lidí, které nepotřebují na svém laptopu kompatibilitu s Windows," uvedla Whitmanová. I tak se však Googlu nepodaří v blízké budoucnosti reálně ohrozit Windows. Podle společnosti IDC se v minulém roce prodalo pouze 2,5 milionu kusů laptopů s operačním systémem od Googlu, což je asi 1 % celkových tržeb s počítači. Na druhou stranu Chromebooky jsou nejrychleji rostoucím segmentem na jinak (přinejlepším) stagnujícím trhu s počítači. Téměř všichni velcí hardwaroví partneři Microsoftu již svůj Chromebook vydali, což může být pro amerického giganta do budoucna nepříjemné. Nyní však mají Windows stále 90 % trhu s počítači.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?