Jak uvedla Opera na svém blogu, obsahuje její prohlížeč verze 37.0.2162.0 novou technologii určenou k blokování reklam, která umí v porovnání s doplňky třetích stran urychlit načítání webových stránek v průměru o 40 %. Důvodem pro integraci nové technologie do prohlížeče bylo podle norské společnosti zlepšení uživatelské přívětivosti softwaru. „Většina webových stránek je v dnešní době extrémně zpomalena spoustou reklamy a algoritmy, které sledují uživatele. A s tím my se nemůžeme smířit,“ uvedl Krystian Kolondra z Opery.
Technologii k blokování reklam je možné provést přes nastavení Opery kliknutím na zašedlou ikonu štítu přímo v okně s URL. Stejně jako u jiných přídavků blokujících reklamu, i zde je možné vybrané stránky umístit na tzv. whitelist a z blokování je tak vyjmout. Uživatelé si také mohou prohlédnout, kolik reklam už bylo zablokováno. Opera je se svými 60 miliony aktivními měsíčními uživateli pátým nejpopulárnějším prohlížečem na světě.
Zdroj: Techspot