Hlavní navigace

Některé populární weby si nahrávají aktivitu návštěvníků

22. 11. 2017

Sdílet

Už jsme si zvykli na to, že někde uvidíme třeba reklamu na hodinky, které jsme si před pár dny prohlíželi na opačném konci internetu. Většina lidí už ani pravidla soukromí nečte, nicméně občas je třeba vědět něco o tom, jaké vaše informace jsou sbírány a jakým způsobem jsou využívány.

Badatelé z Princetonské univerzity zjistili, že provozovatelé webů toho o vás vědí více, než si dokážete představit. Ve své studii odhalili, že některé populární weby využívají skripty, které zaznamenávají každý váš úder do klávesnice a každé kliknutí myší a ty pak ukládají na servery třetích stran. Což mimo jiné znamená, že i když zrušíte nebo opustíte rozepsaný formulář, je vše, co jste do něj napsali, nahráno a uloženo.

Keylogger, kterému se přezdívá „session replay scripts“ (skripty pro zpětné přehrávání sezení) otevřeně využívají rozličné weby. Tyto skripty obvykle poskytují třetí strany jako FullStory, SessionCam, Clicktale, SmartLook, UserReplay, Hotjar a Yandex. Administrátoři si mohou vytáhnout jakékoliv nahrané sezení a přehrát si ho jako video.

Podle hlavního výzkumníka Steva Englehardta si většina lidí ani neuvědomuje, že je takovým způsobem sledována, protože dodatky o nahrávání sezení jsou schovány „hluboko v pravidlech soukromí“.

Englehardt a jeho kolegové zkoumáním šesti ze sedmi výše uvedených poskytovatelů zjistili, že software od jedné společnosti využívá 482 z top 50 tisíc webů (dle Alexy). K těm se řadí třeba WordPress, Microsoft, Spotify nebo Xfinity.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?