Hlavní navigace

Nejhodnotnější značkou na světě je Google

Sdílet

Jiří Paleček 22. 5. 2014

Ve srovnání se statistikami za rok 2013 se hodnota značky Googlu zvýšila o 40 % na 158,8 miliardy dolarů, zatímco hodnota Apple se snížila o 20 % na 147,9 miliardy. Je to vůbec poprvé za poslední čtyři roky, co Apple není v "BrandZ Top 100 Report" na první příčce. Podle Benoita Tranzera z Millward Brown se hodnota Googlu zvýšila díky úspěchu jeho Google Glass a pokrokům v oblasti technologie umělé inteligence.


Do TOP 10 se dostaly i další technologické společnosti: IBM skončilo třetí, Microsoft čtvrtý, AT&T osmé a Amazon desátý. Samsung se ocitl na devětadvacáté příčce pod Facebookem (jedenadvacátý) a nad HP (devětačtyřicátá příčka), eBay (jedenašedesátý) a Intelem (šestaosmdesátý). Na seznamu jsou samozřejmě i společnosti z jiných odvětví jako McDonalds nebo Coca Cola. Konkrétní algoritmus, podle kterého Millward Brown sestavuje hodnotu jednotlivých firem, je samozřejmě tajný.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?