Hlavní navigace

Microsoft prozradil detaily o „herním režimu“ ve Windows

Sdílet

Pavel Kreuziger 7. 3. 2017

Eric Walston z Xbox Advanced Technology pak na konferenci herních vývojářů v minulém týdnu prozradil, jak taková funkcionalita bude konkrétně vypadat.

Jak jsme již věděli dříve, spočívá herní mód (Game Mode) v inteligentní alokaci hardwarových zdrojů hře, která je právě zapnutá. Na úrovni operačního systému Windows tak již s hrami není zacházeno jako s jakýmkoliv jiným procesem, ale systém údajně izoluje zdroj CPU tak, aby byly věnovány exkluzivně jim, a optimalizuje i GPU, aby hrám věnovala co nejvíce pozornosti.

Konkrétně na straně CPU přidělí herní režim většinu dostupných jader exkluzivně cílové hře, zatímco zpracovávání úloh z jiných aplikací a systémových funkcí řeší zbývající jádra. Oddělením herních od ne-herních úloh snižuje pravděpodobnost konfliktů úloh, což si může vybrat daň na výkonu.

Herní režim prý taktéž vylepšuje množství GPU cyklů poskytnutých aktivní hře, snižuje množství času, který je k dispozici pro všechno ostatní, a přizpůsobí zapojení paměti grafické jednotky prvkům souvisejícím s hrou.

Očekává se, že zisky v oblasti výkonu budou v daném režimu spíše mírné a nejvíce je zaznamenáte u levnějších sestav. Uživatelé budou moci mód ručně zapínat a vypínat, ale vývojáři údajně mohou využívat nové interní funkce pro kontrolu systému a určení, zda stojí za to zapnout herní mód pro jejich aplikaci ve výchozím nastavení.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?