Hlavní navigace

Internet v oblasti zpravodajství šlape na paty televizi

21. 12. 2010

Sdílet

Aktivní uživatelé internetu dávají z hlediska frekvence sledování zpravodajství přednost internetu před televizí, odhalil nový výzkum společnosti Mediaresearch. Pokud jde o denní sledování, podíl konzumentů televizního a internetového zpravodajství se prakticky vyrovnává na bezmála osmdesáti procentech. Z hlediska objemu zpravodajství (měřeného časem sledování) však celkově hraje prim televize. V tomto směru konkuruje zpravodajským webům i zpravodajství v rádiu.

Zhruba deset procent internetových uživatelů sleduje alespoň jednou denně zprávy v mobilním telefonu a pět procent přijímá zpravodajství v jiných mobilních zařízeních (iPod, PDA, tablet atp.). Tyto netradiční zpravodajské kanály preferují hlavně mladí muži ve věku 15-24 let. Pro tuto generaci je, více než pro ostatní, důležitá optimalizace zpravodajského serveru pro mobilní telefony.

Výzkum dále odhalil zajímavou souvislost mezi typem mobilního telefonu a využívaným typem internetového připojení. Polovina vlastníků smartphonů, kteří přijímají zpravodajství do mobilu, využívá  k internetovému připojení datový tarif od svého operátora a dvě pětiny chodí na internet přes wi-fi. Příjemci mobilního zpravodajství do „klasických“ mobilních telefonů deklarují datový tarif dvakrát méně a wi-fi dokonce čtyřikrát méně. Místo toho využívají krátkodobé internetové připojení a více než třetina nevyužívá žádné.

Výzkum byl proveden na NetPanelu. Výběrový vzorek představuje reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 554 respondentů.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?