Hlavní navigace

Hospodářská krize podle internetových obchodníků ustupuje

Sdílet

Čestmír Žák 11. 8. 2009

Hospodářská krize v internetovém retailu prý již ustupuje

 

Internetové obchody si u zákazníků získaly oblibu především kvůli širokému sortimentu a nízkým cenám.  A právě nízké ceny jsou hlavním důvodem skutečnosti, že etablované a silné internetové obchody nezaznamenaly s příchodem hospodářské krize tak razantní změnu nákupních preferencí či pokles prodejů jako jejich kamenní kolegové.

Ve sledovaných internetových obchodech totiž naopak došlo v posledních měsících k růstu tradičně silných segmentů, mezi něž patří například bílá technika nebo spotřební elektronika. Velmi dobře se prodávají domácí spotřebiče, především lednice a pračky. Velký nárůst byl také zaregistrován u spotřebičů energetické třídy A.

S příchodem léta eshopy zaznamenaly růst i v oblasti dříve okrajového zboží, jako jsou sportovní či hobby potřeby. Nejvíce zákazníci kupují stany, spacáky a vybavení do přírody. Zajímavostí letošního léta jsou termoelektrické chladicí boxy s možností napájení v automobilu. Zdá se, že letos vyměnila celá řada zákazníků dovolenou u moře za dovolenou pod stanem. Zákazníci tedy pomalu upouštějí od nákupů výhradně praktických potřeb, a opět se zaměřují i na svůj volný čas a zábavu.

Našli jste v článku chybu?