Hlavní navigace

Google: změny ve vzhledu i funkcích

23. 5. 2010

Sdílet

Google představil novou vylepšenou stránku zobrazující výsledky vyhledávání, která by měla uživatelům umožnit rychleji vyhledávat požadované informace. Spolu s touto novinkou se Google rozhodl po několika letech změnit i svoje logo.

Podle Google se jedná o další krok k vytvoření inteligentního vyhledávače, který uživateli poskytne to, co potřebuje, a sice nezávisle na tom, kde se dotyčný nachází, jakým jazykem mluví, nebo jakou formou zadává svůj dotaz (písemným dotazem, mluveným slovem, specifikací data atd.).


Zvýraznění hledaného výrazu a další novinky v našeptávači

Pro lepší přehlednost ve vyhledávání Google zvýrazňuje i text v našeptávači. Také dříve skrytá tlačítka „Vyhledávání Google“ a „Zkusím štěstí“ jsou nyní pro našeptávač k dispozici.

eSpeak

eSpeak je nová funkce pro Překladač Google, která uživatelům umožňuje poslechnout si přeložený výraz mluveným slovem. Stačí kliknout na ikonu reproduktoru vedle překladu.


Nové funkce například umožňují

•    nastavit zobrazení výsledků vyhledávání za určité časové období
•    rychle přepínat mezi druhy relevantního obsahu, který uživatel vyhledává. Zprávy, Video, Knihy a další...
•    hvězdičkou označit relevantní výsledky tak, aby je uživatel při příštím vyhledávání našel

YouTube prošel kompletním redesignem

Google se po několika letech rozhodl zjednodušit vzhled i funkčnost portálu YouTube. Nový design se tak vrací k základům a zaměřuje se především na důvod, proč uživatel YouTube vlastně navštívili – totiž kvůli videu. YouTube se dále zaměřil na způsoby, jimiž uživatel pracuje s obsahem a komunikuje s jeho tvůrci.

Novinky na YouTube:

-    Informace o videu jsou na jednom místě a stránka nabízí sjednocený vzhled pro získání dalších detailů
-    Akční panel (lišta pod videem): uživatelům se přehledně zobrazí možnosti pro sdílení, označování a vkládání videa do webových stránek

Upozornění: Adresář firem se mění na Adresář míst

Adresář firem Google (Local Business Centre), v rámci něhož se firmy prezentovaly pomocí firemního zápisu, se teď mění na Adresář míst. Google chce lépe propojit „Profilovou stránku místa“ (profilovou stránku, kde se nyní podnikatelé prezentují formou firemního zápisu) s nástrojem, který jim umožní lépe spravovat jejich prezentaci v rámci služeb společnosti Google.

Profilové stránky míst byly spuštěny v září loňského roku, aby lidem nabídly informace, na jejichž základě se budou moci lépe rozhodnout, kam jít, počínaje restauracemi či hotely, přes čistírnu nebo obchod s jízdními koly, až po místa, která s obchodem nemají nic společného - muzea, školy či parky.  Tyto stránky  shromažďují a třídí informace ze zdrojů dostupných v celé internetové síti, včetně fotografií, recenzí (hodnocení) a potřebných základních údajů. Informace obsahují také aktuální nabídky zobrazovaných subjektů (obchodníků) a jsou pravidelně aktualizovány v reálném čase.

Profilová stránka v Adresáři míst nabízí možnost ověření, doplnění a správy informací, například zveřejnění otevírací doby, vložení fotografií nebo videa, umístění slevových kuponů, aktuální nabídky slev, akcí a mnoho dalšího. Prostřednictvím této aplikace mohou firmy rovněž přímo komunikovat se zákazníky, a tak získat množství užitečných informací využitelných v jejich podnikání.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?