Hlavní navigace

Google kupuje za 13 miliard AdMob, se kterým se chce probít na trh mobilní reklamy

Sdílet

Adam Šoltys 10. 11. 2009

Google kupuje AdMob za 750 miliónů dolarů

Společnosti Google se v posledních letech podařilo naprosto ovládnout trh internetové reklamy, avšak v případě mobilní reklamy stále poněkud zaostává. Přestože se internetový gigant snažil přijít s vlastními řešeními mobilní reklamy, nebyl příliš úspěšný a rozhodl se proto získat know-how i klientelu konkurenční firmy AdMob, kterou koupí za 750 miliónů dolarů (asi 13 miliard korun).

AdMob se specializuje na tzv. displejové reklamy pro mobilní telefony a také na reklamy v aplikacích, především pak těch freewarových. Jeho produkty jsou například často využívány v aplikacích pro iPhone. A přesně tento typ reklamy Google doposud chyběl.

Pro Google jde o třetí největší akvizici v historii (dražší byly pouze nákupy YouTube a DoubleClick), což dokazuje velký zájem giganta o rostoucí trh mobilní reklamy. Kladně na investici zareagovaly i burzy, když během včerejšího obchodování vzrostla hodnota akcií Google o 1,8 procenta na 561 amerických dolarů.

Našli jste v článku chybu?