Americká společnost Apple v září představila dva nové telefony: iPhone 6 s 4,7palcovým displejem a iPhone 6 Plus s 5,5 palcovým displejem. Podle nových statistik společnosti Good Technology, jež dodává mobilní řešení pro velké firmy, si iPhone 6 Plus koupilo v říjnu pouze 15 % sledovaných firem (z těch, co si zvolily řešení od Applu), zatímco iPhone 6 zvítězil na plné čáře s 85 %. "Myslíme si, že skok ze 4 na 5,5 palce byl pro některé věrné zákazníky příliš velký," okomentoval zveřejněná data Nick Spencer ze společnosti ABI Research.
Mezi dalšími možnými důvody dominance menšího modelu může být nižší cena a nechuť optimalizovat firemní aplikace pro mnoho velikostí displejů. Příliš překvapivá není prefenrence iPhonu 6 nad jeho větším bratrem ani pro analytiky ze společnosti IDC. Podle nich budou mít smartphony s displejem o velikosti 5,5 a více palců v roce 2014 pouze 14% podíl na trhu. Jak dodává Good Technology, zatímco smartphony firemní uživatelé používají především ke komunikaci a získání rychlého přístupu k informacím, tablety jim pak slouží k zobrazování a editaci dokumentů.
Zdroj: IDG News Service