Hlavní navigace

Facebook pracuje na vlastní hudební službě

Sdílet

Jiří Paleček 15. 7. 2015

V první fázi americký gigant plánuje na své sociální síti zpřístupnit bezplatná hudební videa s reklamami. Následně Facebook zavede systém podobný YouTube Content ID, díky kterému budou reklamy vkládány i do videí chráněných autorskými právy, která na sociální síť nahrají samotní uživatelé. V další fázi pak chce Facebook spustit samotnou hudební streamovací službu. Jak dodává hudební portál Music Ally, jednání mezi Facebookem a představiteli hudebního průmyslu ohledně hudebních videí se chýlí ke konci a videa by se tak na sociální sít měla začít objevovat v následujících měsících.


Na datu spuštění služby ani jejím byznysovém modelu se představitelé amerického gigantu zatím neshodli. Podle informací Music Ally ke spuštění hudební služby dojde v horizontu několika let. Vlastníci autorských práv i samotný Facebook totiž nejprve chtějí počkat na to, jak budou fungovat zmíněná videa podporovaná reklamami, než se dohodnou na konkrétních podmínkách pro streamování hudby.

 

Zdroj: Teschpot

Našli jste v článku chybu?