Hlavní navigace

Facebook chce zobrazovat zprávy přímo na své sociální síti

Sdílet

Jiří Paleček 26. 3. 2015

Cílem Facebooku je, aby uživatelé nemuseli opouštět jeho stránku kvůli sledování zpravodajství nebo videí. I když ještě před pár lety mediální firmy nechtěly o takovém kroku ani slyšet, v současné době má Facebook přes 1,4 miliardy uživatelů, takže se situace mění. Mediální společnosti a další tvůrci obsahu nyní na svých statistikách podle NYT vidí, že s tím, jak se Facebook začal zaměřovat na video, chodí na jejich portály čím dál méně lidí. Facebook chce začít s testováním nového formátu během několika příštích měsíců. Mezi první partnery mají patřit New York Times, BuzzFeed a National Geographic, i když Facebook jedná i s dalšími.


Aby byl návrh Facebooku pro vydavatele co možná nejzajímavější, navrhl jim americký gigant také možnost získat určitý podíl z tržeb z reklam, které se budou objevovat vedle jejich obsahu na sociální síti. V současné době jsou články zpravodajských portálů zobrazované na Facebooku přesměrovávány na vlastní stránky vydavatelů a načítají se v průměru za osm sekund. Podle Facebooku je to však příliš mnoho času - především na mobilních zařízeních, kde roli v tom, zda uživatele něco zaujme, hrají i milisekundy. Otázkou tak bude, jak Facebook svůj návrh podá tvůrcům obsahu a zda je dokáže přesvědčit, že nová strategie je výhodná pro obě strany.

 

Zdroj: Techspot

Našli jste v článku chybu?